07
des.
11

No hi ha excusa!

Al llarg de tota la setmana passada i l’anterior, seguint la instrucció que es deduïa de la darrera assemblea, una gran part del personal va presentar instàncies sol•licitant la funcionarització. Com deixàvem clar en la carta que vam entregar a l’Alcalde el dia 21 de novembre, un procés de funcionarització del personal laboral, a part de ser legítim i factible, representa un reconeixement per a aquells treballadors fixos que s’han incorporat a l’Administració complint tots els requisits i procediments legals. En paraules del text presentat, «el fet de tenir un contracte amb règim laboral o en règim funcionari no respon a res que pugui justificar-se objectivament, ni per la diversitat de tasques, ni per la responsabilitat exercida en la custòdia o tramitació de documents públics, ni per cap barem que no sigui fruit del simple atzar a l’hora de determinar el tipus de contracte. Per si tot això no fos prou rellevant i per si quedaven dubtes a l’hora d’equiparar-nos als funcionaris, el famós Reial decret llei 8/2010, de 20 de maig, ens fa partíceps, a tots els efectes, de les retallades que afecten la funció pública».

Ara que estem en temps d’ajustos pressupostaris, la funcionarització representa un estalvi per a la corporació que voreja —si no depassa— el 5% anual de cada nòmina amb contracte laboral. Això és així perquè les nòmines de funcionaris no cotitzen atur i, per tant, aquest és un concepte que l’Ajuntament s’estalviaria. Si assumim que l’Ajuntament de Figueres té contractada en règim laboral a més de la meitat de la plantilla, l’estalvi que suposaria per a les arques municipals un procés de funcionarització, és enorme i fàcilment calculable.

Hi ha precedents: el Consell Comarcal de l’Alt Empordà i l’Ajuntament de Roses ja ho han posat en pràctica aquest mateix 2011. A l’Ajuntament de Figueres, el personal de serveis socials que s’havia de transferir a aquell consorci fallit, va passar un senzill procés que ha culminat amb la seva funcionarització.

Tothom parla de retallades i d’austeritat i els governs d’arreu es veuran obligats a prendre mesures impopulars. Per contra, al procés de funcionarització aconsegueix molts objectius de cop: posa ordre a una irregularitat històrica, demostra voluntat d’atendre les demandes del personal municipal, acompleix una promesa que l’Alcalde actual va fer un any abans de les eleccions… Però és que per si això fos poc, genera estalvi per a l’Ajuntament, és una mesura a favor de l’austeritat i del control del dèficit públic.

Alcalde, no hi ha excuses que valguin.

Anuncis

2 Responses to “No hi ha excusa!”


  1. 1 Marieta de l'Ull viu
    Desembre 14, 2011 a les 7:31 am

    L’Alcalde o la regidora de RRHH han dit alguna cosa ja del tema aquest de la funcionarització? Si és que no (i divendres portarem ja un mes des del dia de l’assemblea), ens ho haurieu de dir. Si els laboral no som prou bons perquè l’alcalde ens contesti, tampoc ho és ell perquè acudim al SEU aperitiu de nadal. Si us plau, respongueu.

  2. 2 comjun
    Desembre 14, 2011 a les 8:13 am

    De manera “oficial”, no ha contestat ningú. El sr. Yécora es va interessar pel tema en una conversa “de passillo” sostenint que el procés de funcionarització va començar quan ell era regidor i que n’eren una prova els serveis socials, argument que, amb franquesa, entranya una veritat un pèl defectuosa. La regidora de RRHH, en una reunió que no tenia res a veure amb aquest tema, va pronunciar quatre vaguetats sobre la qüestió, sense concretar res de nou més enllà de la possibilitat que es fessin “promocions creuades”; això és que la gent que ha de passar unes proves per a la promoció, les faci per accedir (en cas que sigui laboral) a una plaça de funcionari. Això, però, no resol ni terminis, ni voluntats, ni com fer-ho amb aquelles persones que no han de promocionar. També vam dir-li, durant la mateixa reunió, que si es tractava de l’etern problema segons el qual a RRHH hi ha una manca permanent de personal, nombroses persones, en el decurs de l’assemblea, van manifestar que estaven disposades a fer hores extres no remunerades que agilitzessin aquest procés.

    Però en definitiva, la petició que formulava la instància que presentàvem el dia 21 era prou concreta i senzilla (aprovar la plantilla 2012 amb una anotació al costat de les places a funcionaritzar) com perquè mereixi una resposta que de tant senzilla vindria a ser ben bé una declaració d’intencions. Insistirem amb la senzillesa amb la qual aquest tema s’ha portat a bon port tant a l’Ajuntament de Roses com al Consell Comarcal de l’Alt Empordà (dues administracions d’envergadura per a les que, segons sembla, res no és tan complicat). I seguirem informant.


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s






Comentaris recents

Desembre 2011
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« oct.   febr. »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

RSS Canal Sindical

  • S'ha produït un error; probablement el canal ha deixat de funcionar. Torneu-ho a provar d'aquí una estona.
Anuncis

%d bloggers like this: